Selasa, 21 April 2009

M.Y H.I.S.T.O.R.Y...

Assalamualaikum...

Firstly saya nak ucapkan thanks sebab sudi berkunjung ke blog sy yg x seberapa ni.

Produk ni memang menarik sebab ianya sangat berkesan.
Dah ramai yang mencuba dan mereka telah berjaya menurunkan berat badan dan memperolehi bentuk badan yg diinginkan.
Saya? belum lagi...masih ada 5kg lagi yg perlu saya buang utk mendapat berat idaman saya..
Anda pula bila lagi nak mencuba SIY ni?

Saya rasa baik saya ceritakan history mcm mana saya boleh terjebak dengan SIY ni.

Thn 2007 - final year kat UiTM, Shah Alam. Berat saya masa ni memang sgt berat..pernah mencecah 65kg! Ya Allah, masa tu malu nak kuar g mana2...saya selalu lepak kat umah sewa or fakulti je..saya asingkan diri sebab malu ngan bentuk badan yg besar ni...lepas saya habis study, saya keje kat UiTM sambil2 tu cuba mintak keje yang sesuai ngan kelayakan saya. Kebetulan masa jadi RA kat UiTM, saya dpt penyakit yg x pernah sy fikir pun sebab kalau ikut sejarah, keluarga sy memang x pernah ada yg dpt sakit tu. Saya rasa x perlu lah saya ceritakan sy sakit apa, cuma rakan2 rapat je yg tau saya sakit apa...masa sakit start Julai 2007, berat saya turun, tiap2 bulan turun sampai ke 56kg..masa tu x tau lg saya sakit teruk, cuma ingat biasa2 jer..sampai lah akhir thn 2007, berat saya dr 65kg terus turun sampai 46kg..cuba bayangkan mcm mana sy nak adapt ngan bentuk badan yg baru, perut leper sgt, punggung pun jatuh, breast pun jd kecik..dekat 20kg hilang mcm tu je...memang kurus kering..masa mandi sy nangis sebab tgk badan teruk sgt kering nye..masa dlm treatment tu, ada masa makin turun, bila dah masuk 2nd stage nye medication, berat sy mula naik balik..sampai 48kg..masa tu sy azam nak naikkan sampai 50-52kg je...sesuai lah ngan tinggi 158cm...

Then Julai 2008, sy disahkan sihat sepenuhnya oleh doktor..Alhamdulillah..masa tu badan pun dah ok sikit..naik la berat sampai 50kg...lega dah...then bulan puasa 2008, sy puasa mcm biasa, siap puasa penuh lg tu..tp masalahnye berat saya naik mendadak dr 50kg sampai lah 60kg..sy mkn sikit je tp tu lah, sampai doktor pun tegur badan sy dah naik sebab sy masih kena g hospital utk check sakit sy ni ade lg ke x..masa raya badan sy dah tembam gile..lepas raya 2008, sy mula cuba produk utk turunkan berat sy nih..maklum lah, semua baju masa study dulu dah pas kat adik coz masa sakit sy x muat dah baju2 tu semua..besar..then masa sakit, sy beli baju2 yg padan ngan saya (kecik2 n comel2) ler tuh...then lepas raya sy dah x leh nak pakai sgt semua bj2 tu..maklumlah dah membesar balik...hmmm sy fikir x kan nak beli baju lg, asyik2 beli baju je..so sy pun mulakan lah usaha utk turunkan berat ngan pakai produk..

1st produk yg sy pakai ialah E* P**********, berasaskan herba...saya pakai produk ni utk tempoh 2 minggu je sebab berat sy memang turun, tp masalahnye saya x membuang air besar dekat seminggu lebih..so sy jd takut nak continue...
then sy stop kejap, berat naik balik..then sy try pakai SIY ni...alhamdulillah, masa 1st box sy turun 2kg..10 hari tu sy memang jaga makan semua..then sy continue 2nd box..masa 2nd box, sy dah start keje byk n sy kena travel oversea attend meeting semua..ni buat sy terlalu sibuk n x sempat nak follow rules SIY ni. Then bila habis 2nd box, sy stop sebab x cukup duit nak continue.

Then sy try pulak 3rd produk - G***** C***** & G***** C******..ade 2, kena pakai dua2 skali..1 utk detox n 1 utk slimming..so sy pakai dua2..produk ni buat perut sy kosong sgt2 sebab sy kena slalu membuang air besar sampai sy jd x larat nak g toilet..then bila perut dah kosong, sy pun jadi kuat makan...habis berat sy naik semula...huhu..membazir sungguh..then sy decide nak kembali kpd SIY ni...masa tu sy nekad nak jadi agen sebab sy x tau sy leh thn sampai bile nak beli harga mahal..so sy pun sign up jd agen, beli 18 kotak terus..

On 16/3/09..saya start balik SIY - x tau lah nak ckp 3rd box or 1st box balik..kebetulan 16hb tu saya g lapor diri ngan job baru kat kl..masuk government..then sy n geng2 baru diarahkan g kursus pengenalan kat IKRAM, Bangi selama 8 hari sampai 24hb..masa tu berat saya 57kg..sepanjang masa tu, sy teruskan SIY tp masalahnye kursus tu makanan yg disediakan 6 kali sehari..makan saja..adus...sy makan tetap makan, minum SIY tetap minum...balik kursus sy timbang - 57kg..hmm boleh kata frust jugak lah..tp masa tu belum habis 10 hari lg...so maintain 57kg walaupun masa kursus tu makan saja..n x la rasa ralat na[a berat x turun..dah nama pun makan gile2...hehe mana nak turun...habis 10 hari, member yg x jumpa sy 10 hari tu tegur, ckp sy dah slim..ade byk kurang kat perut, pinggang n peha..sy pun rasa seluar jeans yg slalu sy pakai tu ade longgar sikit..x de lah rasa ketat sgt...

Then habis 10 hari, sy stop balik sebab dah nama pun agen kan, so sy nak test kat diri sendiri, apa akan jadi kalau stop makan SIY n x makan ape2 produk..just buat mcm biasa...hmm 1st week memang mcm biasa..berat still 57kg...masuk 2nd week, berat sy jadi yoyo kejap..turun 56kg, then turun lg ke 55kg...dok main average tu..so sy yakin, wlpn stop berat x kan naik balik...sy stop dekat sebulan jugak makan SIY tu..

Hari ni 21/4/09 - saya start mkn SIY balik..ngan berat 55.6kg..hmm nantikan hasilnye ek lepas ni..sy sendiri x letak harapan nak turun cepat2 coz takut sy tgh tahap plateu - berat x turun coz tgh pecahkan lemak2 daging..huhuhu...

4 ulasan:

miza berkata...

nak tanye...siy kalau beli dapat ape... benda yang kite minum tu dalam 1 kotak ade berapa? bleh terangkan dengan lebih lanjut ke email saya cetronella@hotmail.com
saya pun mempunyai masalah berat badan...

Fabiha Daging Rusa Dan Fabiha Synergy ( Supplement Shaklee ) berkata...

dear miza,
i dah send email kat u..
please check yea..

Tanpa Nama berkata...

nak tanye...

skg berat saye 55kg..

bahagian2 yg besar cm kat peha,perut,lengan,betis...

tp sy gak d breast yg agak besar...
n lembik...bkn isi..

so klu amik siy nih..

nmpk weird pulak klu kat breast jerk x trun...

or mmg kat ctue akan trun gak klu amik siy nih??/

Fabiha Daging Rusa Dan Fabiha Synergy ( Supplement Shaklee ) berkata...

Dear Tanpa Nama,

okay, boleh saya tau tinggi berapa?
berat 55kg tu sesuai ke dgn ketinggian anda? maaf sebab saya x tau berapa ketinggian so sy susah nak ckp berat tu sesuai ke tak..


by the way, SIY ni akan firmkan badan kite..kalau lepas diet (x kira pakai produk apa sebelum ni), kulit anda menggeleber, SIY akan firmkan semula..so kulit tu akan jd licin n tegang semula, x la ade lebihan kulit...

SIY akan pecahkan lemak di bahagian2 spt peha, perut, lengan & betis anda, then ia akan firmkan kulit (so jgn risau, bhgn2 tu akan slim)..

pasal breast pulak, based on customer experience, sy tolong consult okay...
breast kita ade 2 faktor yg perlu tahu - ukurlilit (32/34/36/38) dan cup (A/B/C/D)...customer saya ada tny mengapa breast dia mengecil, bila saya tny kembali bhgn mana yg mengecil, cup/ukur lilit dan dia ckp ukur lilit..jwpnnye memang ukur lilit akan mengecil sebab badan kita dah makin slim, so sebab tu mengecil/ukur lilit jadi kurang..tapi, cup x kan mengecil, ia akan mengecil jika anda turun lebih dr 10kg - saya lupa kat mana saya baca info ni..

so jgn risau sebab ukurlilit tetap akan turun...

if berminat/ ade persoalan lg, jgn segan bertanya, sy akan cuba membantu...thanks